Zdieľané pracovné miesto naberá na význame

Na prvý pohľad je občas náročné objaviť výhody zdieľaného pracovného miesta v kancelárii, ale ak sa na problematiku pozrieme komplexnejšie,

  • otvoríme možnosti zvyšovaniu produktivity práce
  • a rovnako tak šetríme vstupné náklady.

 

Mnohé firmy prešli na hybridný spôsob práce. Pretváraním kancelárií sa práve zdieľanie pracovného miesta považuje za správne rozhodnutie. Získané miesto môže firma využiť na zóny pre nerušenú prácu, zeleň, či miesto, kde sa zamestnanec odreaguje pri káve, či s inšpiratívnom knihou.

S možnosťami, ako efektívne využiť jednotlivé metre štvorcové, vám radi pomôžu naši odborníci.

Model zdieľaného pracovného miesta je ideálny v podmienkach, kde sa zamestnanci v kancelárii nezdržujú každý deň. Určite nemôžeme o tomto koncepte uvažovať v prípade pracovnej náplne, kde sa využíva množstvo dokumentov, prípadne sa pracuje s citlivými údajmi.

Aby sa model osvedčil, je potrebné osvojiť si niekoľko návykov:

  1. Zamestnanec sa usadí na voľné miesto, rešpektuje stav, že každý deň sedí za iným stolom
  2. Po ukončení práce si všetky svoje pracovné pomôcky odloží do skrinky, stôl zanechá čistý
  3. Na stôl neinštalujeme osobné fotografie, ani iné osobné predmety (kvety, sošky, kalendáre)

Zdieľanie pracovného miesta sa v úvodnej fáze prípravy projektu môže zdať ako science fiction. Avšak s odstupom času je tento model výhodný tak pre zamestnávateľa, ako aj pre zamestnanca. Otvorená komunikácia medzi ľuďmi na pracovisku totiž prináša nové možnosti pri riešení problémov, dostaneme sa do hĺbky problematike, ktorú sme predtým nevideli a navyše, každý deň je pre zamestnanca inšpiratívny a iný.

 

Ak ste doteraz model zdieľaného pracovného miesta v kancelárii nevyužívali, ale s myšlienkou sa pohrávate už značný čas, obráťte sa na nás.

Nie je nutné pretvoriť celý priestor. Aj malými zmenami sa môžeme dostať k výslednému cieľu, ktorý bude funkčný a ekonomicky nenáročný.

Ďalší z našich blogov